درمان سکته چشمی با طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر


Dr. Ansari 1 اردیبهشت 1397 دقیقه مطالعه
درمان سکته چشمی با طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر

سکته چشمی چیست؟

بطور کلی سکته در اثر عدم خون رسانی به اعضای خاص مانند: مغز، قلب و یا حتی چشم رخ می دهد. سکته چشمی یکی از انواع خطرناک سکته محصوب می شود که ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای فرد مبتلا در پی داشته باشد.
سکته چشمی در اثر فقدان یا کاهش جریان خون به بافت های بخش جلویی عصب بینایی رخ اتفاق می افتد که باعث کاهش ناگهانی بینایی فرد می شود.
تقریبا اکثر افراد درباره عارضه هایی مانند سکته قلبی و سکته مغزی مطلع هستند، اما سکته چشمی کمتر شناخته شده است.
سکته چشمی یک شوک ناگهانی و شدید است که سه علت می تواند داشته باشد:
•    انسداد شریان مرکزی شبکیه (شریانی که وظیفه خونرسانی به شبکیه را به عهده دارد، مسدود می‌شود)
•    انسداد ورید مرکزی شبکیه یا شاخه‌های آن (غلظت خون، اختلال‌های انعقادی، فشارخون،‌ دیابت، بیماری‌های سیستم ایمنی و… می‌تواند باعث بسته شدن ورید مرکزی شبکیه شود)
•    آسیب‌ عصب (عصب بینایی پشت شبکیه قرار دارد که پیام‌های بینایی را به مغز انتقال می دهد. درواقع، این عصب، شبکیه را که مسئول بینایی است، به مغز وصل می‌کند. اگر خونرسانی به این عصب در اثر مشکلاتی مانند دیابت، فشارخون و… مختل شود، عصب آسیب می‌بیند و دید فرد ناگهان کاهش می‌یابد).
به موجب این بیماری که بطور ناگهانی رخ می دهد، فرد مشکلی در بینایی خود احساس می کند که در صورتی که فوراً پیگیری نشود، فرد ممکن است بینایی خود را به طور کامل از دست بدهد.
عوامل خطر:
– سن (افراد بالای 50 سال)
– فشار خون بالا
– کلسترول بالا
– دیابت
– سیگار کشیدن
– چاقی
طب سوزنی درمان موثری برای بیماری های چشم است. طب سوزنی با بهبود گردش چی و خون در اطراف چشم باعث رفع عدم تعادل و مشکلات سلامت چشم میشود. همچنین، با کاهش استرس های وارده بر شبکیه و ساختار های عصبی چشم ،مانع از آسیب اعصاب بینایی شده و به رفع انسداد، التهاب و تاری دید کمک می کند.
کاهش ناگهانی دید باید جدی گرفته شود، بیمار به محض این‌که متوجه شد دیدش ناگهان کاهش یافتهباید درمان را شروع کند، چراکه وقتی خون به بافت نرسد، کم‌کم از بین می‌رود.

برچسب‌ها :

2 thoughts on “درمان سکته چشمی با طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر”

  1. عباس خدر

    در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ رویچشم چپم جراحی آب مروارید شد ، پس از جراحی متوجه کاهش دید شدم ، دکترم عکس چشم و میدان دید گرفت ، گفتند که به سکته چشم دچار شدم ، از همان هنگام با مشورت دو تن دیگر از پزشکان چشم مورد مداوا قرار گرفتم ، کمی موثر بوده ، آیا طب سوزنی کمک میکند ، خواهشم میکنم پایخ دهید و چنانچه رای تان مثبت ایت نوبت دهید

  2. علیرضا

    سلام من در اردیبهشت ماه پس از لیزر شبکیه نیمه پایینی چشم راستم در بیمارستان بینا پرده گرفته و دکترها می گن یک رگ چشمت گرفته و سکته کرده و راه درمان ندارد
    آیا با طب سوزنی می شود درمان کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*