درمان کیست تخمدان با لیزر آکوپانکچر


Dr. Ansari 13 دی 1396 دقیقه مطالعه
درمان کیست تخمدان با لیزر آکوپانکچر

کیست تخمدان ساختاری کیسه مانند حاوی مایع است که درون تخمدان یا بر روی آن رشد می کند و معمولاً خوش خیم  بوده و سرطان زا نیستند و بیشترین شیوع آن بین سنین  15 تا 49 سال است و در صورتیکه بعد از یائسگی ایجاد شود، خطرناک بوده و ممکن است نشانه ای برای سرطان تخمدان باشد. از دیدگاه طب سنتی، تجمع بلغم در اطراف تخمدان و سرما از علل اصلی ایجاد کنندۀ کیست تخمدان می باشند.

علاوه بر این،  برخی رژیم های غذایی نیز ممکن است موجب ایجاد کیست شود. کیست تخمدان موجب  اختلالاتی از جمله عدم تعادل هورمون های بدن، افزایش موهای زائد، قاعدگی نامنظم و ناباروری می شود.

اغلب کیست تخمدان علامتی ایجاد نمی کند. علائم احتمالی کیست های بزرگ عبارتند از:

احساس درد ناگهانی در ناحیه شکم و لگن، تهوع و استفراغ، نفخ شکم، حرکات دردناک روده، درد لگن قبل یا در طول دوران قاعدگی، مقاربت دردناک، حساس شدن سینه ها، احساس درد در کمر و یا ران ها،  سوء هاضمه تغییرات نبض، و در موارد شدیدتر، تب ، احساس ضعف که ممکن است به علت خونریزی داخلی باشد، سرگیجه، درد شدید لگن، تکرر ادرار و مشکل در دفع ادرار، تنفس سریع.

کیست تخمدان انواع مختلفی دارد که عبارتند از :

  • کیست فولیکولی که شایع ترین نوع است بدلیل بزرگ شدن یک فولیکول ایجاد می شود. فولیکول کیسه ای حاوی مایع و تخمک است. درصورتیکه در سیکل قاعدگی از اندازه نرمال خود بزرگتر شده و تخمک از آن آزاد نشود، کیست فویکولی ایجاد می شود

  • کیست جسم زرد

  • کیست درموئید: کیسه ای که در تخمدان ایجاد شده و حاوی مو، خون، چربی و یا بافت های دیگر است.

  • کیست شکلاتی یا آندومتریوز: که به موجب آن اندومتر درجایی خارج از بافت داخلی رحم قرار میگیرد و موجب ایجاد کیست می شود،

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک: این سندرم در اثر وجود تعداد زیادی کیست کوچک و درنتیجه بزرگ شدن تخمدان ها ایجاد می شود و میتواند موجب ناباروری شود.

لیزر آکوپانکچر با دفع رطوبت از بدن، تنظیم غدد درون درون ریز و هورمون ها، تقویت جریان خون و انرژی و برطرف کردن رکود آن بر تخمک گذاری تاثیر مستقیم گذاشته و موجب درمان این مشکل می گردد و باروری را بهبود می بخشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*