درمان کمر درد با طب سوزنی


Dr. Ansari 5 دی 1395 دقیقه مطالعه
درمان کمر درد با طب سوزنی

نکاتی پیرامون طب سوزنی

درمان طب سوزنی با سوزنهای استیل یکبار مصرف استریل 30*0.3 میلیمترانجام میشود.عمق داخل شدن سوزن بین 0.5 تا 2.5 سانتیمتر بر طبق نقاط انتخاب شده درمان میباشد و سوزنها آنقدرجابجا میشوند تا بیمار به حس *د –چی * برسد. پزشک 25 تا حداکثر 35 دقیقه بین ورود آخرین سوزن و توقف درمان فرصت دارد و در این زمان سوزنها را باز بینی میکند که در  جای درست قرار گرفته باشند.اگر بیمار به احساس *د_چی* رسید ،آنهارا به آرامی دستکاری میکنند و اگر به این حس نرسیدند جای سوزن را محکمتر میکنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود .

اگردرمانهای دیگر ناموفق بودند وشما طب سوزنی را در نظر دارید،با پزشک خود مشورت کنید. و او را در جریان درمانهای دیگری که انجام میدهید قرار دهید.همچنین اورا از حامله بودن خود ،یا استفاده از دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب یا ایمپلنت در دهان ، مطلع کنیدپزشک شماممکن است شمارا به دکتری با مدرک طب سوزنی ارجاع دهد .

خطرات و عوارض جانبی طب سوزنی                         

هنگامی که طب سوزنی توسط یک پزشک تعلیم دیده وبا تجربه انجام میشود معمولا بدون خطر است . عوارض جانبی جدی مثل عفونتها یا قسمتهای سوراخ شده بسیار نادر میباشد.بنابراین طب سوزنی در مقایسه با بسیاری از درمانهای متداول کمردرد عوارض کمتری دارد.

تاثیر درمان طب سوزنی در درمان کمردرد و زانو درد افراد مسن                                                               

در آوریل 1999 ،  75 نفراز بیماران مسن (با میانگین سن 79 سال ) با زانو و کمر درد به پزشک طب سوزنی و واحد ورزش درمانی در یک بیمارستان سالمندان مراجعه نمودند. مطالعات مقطعی جهت ارزیابی اثرات درمان طب سوزنی در کمر و زانو درد سالمندان انجام شد . در میان آنها ،60نفر آنها درد با اینگونه  درمان کاهش یافت.

بیش از 60 نفر از این 75 بیمار درمان شده بودند (یعنی 55.5 درصد در مقابل 26.7 درصد).این تنیجه نشان داد که طب سوزنی در سالمندان میتواند دردهای کمر و زانو را تقلیل دهد.به هر حال 46%از بیمارانی که با طب سوزنی درمان شده بودند،باانواع دیگری از ورزش درمانی نیز معالجه شدند.مطالعات بیشتر برای تایید تاثیر طب سوزنی در دردهای کمر و زانو توصیه میشود .

در مورد مشابه دیگر ، مطالعه بروی 34 بیمار که 24 نفرآنها خانم و 8 نفر آنها مرد بودند ، انجام گرفت . سن میانگین 69+_ 8.97 سال برای خانمها و 73.12 +_9.95.24 سال برای آقایان گزارش شد . هر دو روز در مجموع 10جلسه درمان یینتینگ ،  نقاط ht7 ,li4  ki3 ,ki6   نقاط کشف شده ای بودند که قطعا نمره درد بیماران را تقلیل دادند .

نتیجه درمان

تکنیکهای ضد درد طب سنتی  و درمانهای مکمل ورزشی ، دردهای مزمن میتواند برای افراد مسنی که از مشکلات درمانهای پزشکی و تغذیه ای در سنین پیری رنج میبرند ، جایگزینی برای درمان با تکنیکهای ضد درد باشد ، زیرا ریسک تاثیر معکوس و تداخل دارویی در روش طب سوزنی وجود ندارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*