طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر IC (بخش دوم)


مدیر سایت 26 اردیبهشت 1395 دقیقه مطالعه
طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر IC (بخش دوم)

ابتدا: طب سوزنی و سیستیت بینابینی (سندرم دردناک مثانه) را مطالعه نمایید.

طب سوزنی

IC مشکل التهاب بافت و تحریک بیش از حد اعصاب است. طب سوزنی در تعدیل و اصلاح این فرایندها موثر است. قرار گرفتن سوزن های طب سوزنی در محل دقیق خود بر روی نقاط بدن باعث بروز پاسخ های کنترل شده از سوی سیستم ایمنی، سیستم عصبی و سیستم هورمونی بدن می شوند. طب سوزنی باعث ازاد شده اندورفین از مغز شده و مانع از فعالیت بیش از حد اعصاب و سیستم دفع ادرار خواهد شد. مشکلات مزمن سیستم ادراری از جمله IC می تواند با انجام جلسات منظم طب سوزنی برطرف شود و در نهایت بدن به آن درجه از تعادل برسد که درد و علائم IC مهار شوند.

طب گیاهی چینی

تجربه تک تک افراد از IC منحصر به فرد است و هیچ دو بیماری این مشکل را به یک شکل تجربه نمی کنند. گیاهانی مثل بارهنگ آبی شرقی (Oriental water plantain)  و پُریا (poria ) که آخرین مرحله خروج ادرار را کنترل می کنند و گیاهان ضدالتهابی مانند گل صدتومانی (peony ) که درد و ورم مثانه را کاهش می دهند و گیاهان ضدباکتری مثل گل‌ شيپوري‌ پيچي‌ امريكا (philodendron) که عدم توازن باکتری های مثانه را برقرار می کند می توانند برای رفع مشکل IC مورد استفاده قرار گیرند. پزشک ما از بین بیش از 400 گیاه، بهترین ترکیب را تجویز خواهد کرد.

تغذیه درمانی و مشاوره تغذیه

همه بیماران برنامه ای کلی از دستورالعمل غذایی مربوط به مشکل خود را دریافت می کنند اما بهره گیری از مشاوره تغذیه به معنای ارائه برنامه غذایی ویژه برای کمک به درمان IC است که با وعده ها و میان وعده هایی که مناسب سلیقه شما بوده و آماده کردن آن راحت است، کامل می شود. آنچه پیشنهاد می شود پیشگیری از مواد غذایی التهاب زا، اسیدی و غذای محرکی مثل شکر، کافئین، غذاهای پرادویه و الکل است. برخی از بیماران می دانند که با اجتناب از سبزیجات خانواده تاجریزی ها که شامل گوجه، سیب زمینی، بامجان، فلفل دلمه و فلفل قرمز هستند وضعیت بیماری آن ها بسیار بهتر است. غذاهای سرشار از اسید اوریک یا اگزالیک اسید مثل گوشت قرمز، جعفری و اسفناج نیز می تواند علائم IC را تشدید کند.

مکمل های تغذیه

افراد پس از اطلاع از اختلالات سیستم ادراری به عصاره کرن بری (cranberry) یا مکمل ها روی می آورند. مسلما عصاره استخراج شده از کرن بری یعنی همان دی- مانوز در درمان IC موثر است، با اینحال مطالعات نشان می دهد ال- کارنیتین نیز در موارد IC در تسکین مثانه موثر است. البته زمانی که می خواهید از مکمل ها استفاده کنید توصیه می شود برای انتخاب مکمل مناسب و میزان صحیح مصرف آن با یک پزشک مشورت کنید. اگر نیاز به استفاده از مکمل برای شما ضروری است بهترین ترکیب مکمل ها را برای شما تجویز خواهیم نمود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*