روش های درمان سرطان با انکولوژی یکپارچه – طب سوزنی


مدیر سایت 3 فروردین 1395 دقیقه مطالعه
روش های درمان سرطان با انکولوژی یکپارچه – طب سوزنی

ابتدا   مراقبت های مربوط به سرطان با استفاده از انکولوژی یکپارچه – طب سوزنی   را مطالعه کنید.

طب سوزنی

مدتهاست که طب سوزنی در چین و آمریکا به عنوان بخشی از پروتکل انکولوژی(سرطان‌شناسی) یکپارچه برای تسریع بهبود بیمار پس از اعمال جراحی و بررسی عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی و پرتودرمانی مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات نشان می دهند که طب سوزنی می تواند تولید سلول های دستگاه ایمنی که هدف ویژه آن ها سلول های سرطانی هستند را افزایش داده و حالت تهوع و ناراحتی معده که ناشی از شیمی درمانی هستند و علائم خشکی دهان ایجاد شده در اثر پرتو درمانی را کاهش دهد. به علاوه مطالعات انجام شده در مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering در نیویورک نشان داده اند که طب سوزنی برای ادم غدد لنفاوی (ورم بخش هایی از بدن که با برداشت غدد لنفی مرتبط است) موثر واقع شود. مهم تر از همه اینکه طب سوزنی با افزایش انرژی و احساس سلامتی به ارتقاء کیفیت زندگی فرد کمک می کند.

 

داروهای گیاهی چینی

همانند طب سوزنی، داروهای گیاهی چینی نیز به عنوان درمان مکمل در طول درمان های ضد سرطان نقش معینی در انکولوژی یکپارچه ایفا می کنند. گیاهان دارویی برای رهایی از علائمی مانند حالت تهوع، از دست دادن اشتها، کرختی، کاهش انرژی، دردهای عضلانی و درد مفاصل کاربرد دارند. گیاهان مورد استفاده عبارتند از زنجبیل برای حالت تهوع، خفچه یا ولیک (hawthorn berry) برای کاهش اشتها، شاهتره برای درد اعصاب، آستراگالوس برای ضعف و کاهش انرژی و زردچوبه برای درد مفاصل و عضلات. گیاهان دارویی چینی هم بر درمان کلی فرد و هم برای درمان یک مشکل خاص در بدن وی تمرکز دارند. بنابراین در یک فرمولاسیون ویژه که حتی با یکسان بودن نوع سرطان در فرد از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است گیاهان ویژه ای با اهداف مختلف، تجویز می شوند. به عبارت دیگر، اگر یک فرمول گیاهی برای بهبود عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی ساخته می شود، این فرمول بسته به نوع داروی شیمیایی استفاده شده در هر یک از بیماران مختلف خواهد بود. هیچ دو فرمولی برای دو بیمار مختلف یکسان نخواهد بود.

  سلول های سرطانی و طب سوزنی

تغذیه درمانی

دانشمندان و حکما از مدت ها قبل به این موضوع پی برده اند که آنچه می خورید برای حفظ سلامت و بهبودی از بیماری اهیمت دارد. تغذیه درمانی در این مرکز متشکل از دو بخش است: یک بخش شامل رژیم غذایی ویژه که برای درمان مشکل خاص شما در نظر گرفته می شود و بخش دیگر شامل استفاده از مکمل های با کیفیت بالا برای کمک به عملکرد سالم و فعال کردن فعالیت های درمانی ویژه در بدن. پزشکان ما برای بیماران سرطانی، رژیم غذایی سرشار از غذاهای ضد سرطان که در آن سبزیجاتی مثل کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و کاهو در صدر قرار دارندرا توصیه می کنند. همچنین یک رژیم گیاه خواری نیز پیشنهاد می شود که بر اساس مطالعات برای کاهش عود سرطان موثر است.

 

استفاده بالینی از مکمل های تغذیه برای بیماران سرطانی اهمیت حیاتی دارد. برای مثال، زمانی که شما پا به سن می گذارید غده تیموس که لنفوسیت ها یا همان سربازان دفاعی بدن شما را تولید می کنند کاهش یافته و عملکرد سیستم ایمنی شما تحلیل می رود بنابراین زمینه سرطانی شدن سلول هایی که خارج از کنترل تقسیم می شوند را فراهم می آورند. همچنین بررسی ها نشان می دهد که اکثر بیماران سرطانی سطح ویتامین دی پایینی دارند. ما برنامه تغذیه ای ویژه ای از مکمل ها را به بیماران ارائه می دهیم که به سلامت تیموس و سیستم ایمنی و همچنین تامین ویتامین دی کمک می کند.

 

ادامه  در پاکسازی و سم زدایی برای درمان سرطان

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*