درمان فوبیا و اضطراب شدید


admin 8 تیر 1402 دقیقه مطالعه
درمان فوبیا و اضطراب شدید

اختلالات اضطرابی بزرگترین گروه از اختلالات روانی را در اکثر جوامع غربی تشکیل می دهند. شواهد جدید نشان می دهد، اختلالات اضطرابی در حال تبدیل شدن به یک مشکل جهانی است و شیوع آن در کشورهای در حال توسعه به سرعت در حال افزایش است. افراد مبتلا به اختلال اضطراب علائم جسمی و روانی را بروز می دهند که ممکن است مزمن باشد و منجر به کاهش توانایی، بار اقتصادی سنگین و کیفیت پایین زندگی شود.

طب مکمل و درمان اضطراب

اگرچه مهارکننده‌های انتخابی بازجذب 5-هیدروکسی تریپتوفان و درمان شناختی رفتاری (CBT) درمان خط اول برای اختلال اضطراب هستند، اما روش‌های بالینی مورد استفاده در درمان اختلال اضطراب همچنان ناکافی هستند و نسبت بیمارانی که درمان مناسب را دریافت می‌کنند. کم است. علاوه بر این، حداقل یک سوم بیماران پاسخ درمانی ضعیفی به روش های فوق دارند. بدین ترتیب، بیماران بیشتری طب مکمل و جایگزین (CAM) مانند تکنیک های ریلاکسیشن، مکمل های غذایی، ماساژ و طب سوزنی را ترجیح می دهند، زیرا نمی توانند عوارض جانبی داروی طولانی مدت را تحمل کنند. طب سوزنی در حال حاضر به طور گسترده ای برای درمان اختلالات روانی استفاده می شود و ثابت شده است که نتایج خوب و عوارض جانبی ناچیزی دارد.

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که طب سوزنی تأثیر مثبتی بر اضطراب موقعیتی، درمان دندانپزشکی و معاینات پزشکی دارد. همچنین چندین بررسی و متا آنالیز نشان داده است که طب سوزنی اثرات مثبتی بر اضطراب حالت (State Anxiety) دارد.  اختلالات اضطرابی مواردی همچون اختلال پانیک، فوبیا، اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال اضطراب جدایی و اختلال اضطراب فراگیر (GAD) را شامل می شود. تعدادی از مطالعات بالینی ثابت کرده اند که طب سوزنی برای اختلالات اضطرابی، به ویژه اضطراب فراگیر روشی موثر با عوارض جانبی بسیار کم است. با اینجال برای نتایج دقیق تر، انجام مطالعات کنترل شدۀ تصادفی بیشتری نیاز است.

نمونه بالینی درمان فوبیا و اضطراب شدید (دکتر عباس انصاری)

بیمار ۵۶ ساله دو بار به بیماری کرونا مبتلا شدند و آخرین ابتلا نوروز ۱۴۰۲ بود که باعث شد ایشان دچار حملات اضطرابی شدید و به دنبال آن بی خوابی شدید، لرزش دست و کل بدن، ترس شدید از استفاده از وسایل نقلیه گردید. همچنین ایشان سابقه جراحی سنگین داشتند که موجب تشدید پانیک و حملات اضطرابی بیمار شده بود.

پس از چند جلسه درمان با لیزر گوش و بدن، خوشبختانه پانیک و اضطراب شدید به طور کامل برطرف گردید…

 

ما برای درمان ریشه ای استرس، اضطراب و فوبیا از ترکیب طب سوزنی بدن و گوش، لیزر بدن و گوش و در مواردی لیزر موضعی برای حصول نتایج درمانی بهتر و سریع تر استفاده می کنیم.

اطلاعات تماس مطب طب سوزنی دکتر انصاری

تلفن مشاورۀ رایگان:

02126767205

09106642920

پیج اینستاگرام: dr.abbas_ansari@

منبع:https://annals-general-psychiatry.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12991-021-00327-5

برچسب‌ها :