آیا رفلاکس معده قابل درمان است؟


admin 28 آبان 1401 دقیقه مطالعه
آیا رفلاکس معده قابل درمان است؟

برخلاف طب غربی که رفلاکس معده (GERD) را یک فرآیند پاتولوژیک واحد می‌داند که در همه موارد مشابه است، دیدگاه طب سنتی چینی (TCM) این است که افراد مختلف با انواع مختلف رفلاکس اسید مراجعه می‌کنند. در طی طب سوزنی، تحریک نقاط طب سوزنی انتخاب شده می تواند از شل شدن اسفنکتر مری جلوگیری کند که باعث کاهش رفلاکس شدید معده و سوزش سر دل می شود. بر اساس علائم و نشانه ها، یک برنامه درمانی مناسب شامل طب سوزنی، لیزر آکوپانکچر، لیزر موضعی معده و توصیه های غذایی به شما پیشنهاد می شود. این برنامه درمانی نه تنها به کاهش علائم رفلاکس کمک می کند، بلکه مهمتر از آن، ریشه مشکل را نیز برطرف می سازد. در کنار درمان، متعادل کردن سیستم گوارش به تغییراتی در سبک زندگی مانند عادات خواب بهتر، ترک سیگار، کاهش وزن و ورزش منظم نیز نیاز داشته باشد.

علائم رفلاکس معده

اخیراً شیوع بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) در آسیا افزایش یافته است و امروزه به یک بیماری مهم تبدیل شده است. اکثر بیماران مبتلا به GERD به درمان طولانی مدت نیاز دارند، زیرا GERD یک وضعیت مزمن است. درمان استاندارد رفلاکس معده استفاده از داروهای مهارکننده پمپ پروتون (PPI) است که مخاط مری را بهبود می بخشند و علائم GERD را کاهش می دهد. با این حال، تقریباً ۲۰٪ تا ۳۰٪ از بیماران GERD با وجود درمان با این داروها، همچنان علائم زیر را تجربه می کنند.

 

علائم رفلاکس معده و درمان

 

طب سوزنی در کنترل رفلاکس معده

مطالعات نشان داده اند که طب سوزنی عضله اسفنکتر معده را تقویت می کند و در نتیجه مقاومت در برابر ریفلاکس اسید را افزایش می دهد و اثر مهاری بر ترشح اسید معده با %

برچسب‌ها :