لکه بینی قاعدگی


Dr. Ansari 26 مرداد 1400 دقیقه مطالعه
لکه بینی قاعدگی

تاثیر لیزر آکوپانکچر و طب سوزنی بر روی اختلالات قاعدگی
بیمار ۴۴ ساله از استان هرمزگان به دلیل اندومتریوز ناباروری مراجعه کردند.
ایشان ۲ بار عمل جراحی انجام داده بودند که منجر به التهاب لگن و چسبندگی شده بود و بیش از دوسال از لکه بینی و درد پهلو رنج می بردند. پس از یک دوره درمان سه روزه با لیزر آکوپانکچر گوش و بدن، لیزر موضعی رحم و تخمدان و طب سوزنی، لکه بینی و درد پهلو کاهش یافت و دردی که از پهلو تا پاها ادامه داشت، کاملاً از بین رفت. تکمیل درمان در مراجعه بعدی صورت خواهد گرفت.

لکه بینی

پریود باید به آرامی، اما پیوسته و بدون درد زیاد شروع شود. لکه بینی چند روز قبل، بعد یا حتی در وسط پریود، نشانه ای از بی ثباتی پوشش رحم و جریان خون است. در طب چینی، جریان خون و چی (انرژی حیاتی) ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و هنگامی که یک مرحله لکه بینی راکد قبل و بعد از قاعدگی شما وجود دارد، نشانه ناهماهنگی چی و جریان خون است که در طب چینی رکود چی کبد یا کمبود خون و چی نامیده می شود. به زبان ساده، بدن شما برای شروع و توقف قاعدگی بسیار خسته است. لکه بینی چندان نگران کننده نیست، اما چیزی است که می تواند بهبود یابد. هیچ کس 5 روز لکه بینی قبل از شروع پریود نمی خواهد!

لکه بینی قبل از تخمک گذاری: لکه بینی رقیق در نزدیک به زمان تخمک گذاری به دلیل کاهش سطح استروژن در این زمان اتفاق می افتد.

اگر مرتباً دچار لکه بینی می شوید که از زمان تخمک گذاری شروع می شود و تا زمان پریود ادامه می یابد ، باید با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است فیبروم یا پولیپ وجود داشته باشد که با ریزش بافت ها به تغییرات هورمونی پاسخ می دهد. از دیدگاه طب چینی، لکه بینی به عنوان کمبود انرژی بدن یا چی (Qi) برای نگه داشتن خون در محل خود تا شروع قاعدگی تلقی می شود. همچنین ممکن است فرد احساس خستگی و مشکلات گوارشی داشته باشد و اگر درمان نشود، لکه بینی ادامه خواهد داشت.

اگر پریود شما بسیار سبک و فقط لکه بینی است، می تواند برخی مشکلات احتمالی را نشان دهد. ممکن است سطح هورمون شما پایین باشد (عمدتا استروژن و آهن کم)، یا اینکه لایه داخلی رحم شما نازک است. استرس و ورزش بیش از حد می تواند بر این عوامل تأثیر بگذارد. از دیدگاه طب چینی، خون و چی شما ممکن است کمبود داشته باشد. اگر در حال تلاش برای باردار شدن هستید ، باید در مورد ایجاد لایه داخلی رحم و تغذیه خون و چی درمان انجام دهید.

آیا رنگ لکه بینی معنایی دارد؟

بله. به جز لکه بینی در انتهای دوره قاعدگی ، لکه بینی باید به جای قهوه ای/مشکی، رنگ روشن داشته باشد. این بدان معنی است که خون آن از لایه داخلی رحم ساخته شده و غنی از مواد مغذی است که برای بچه دار شدن بسیار مهم است. اگر لکه بینی قبل از قاعدگی شما تیره است، خون قدیمی است و نشان می دهد بدن شما در طول دوره قاعدگی، آنطور که باید، تمام لایه ها را از بین نمی برد. از دیدگاه طب چینی، لکه بینی قهوه ای/سیاه قبل از قاعدگی نشان دهنده رکود است (و همچنین به عنوان احساس ناامیدی شدید، سندرم پیش از قاعدگی یا درد پستان ظاهر می شود). این نشانه این است که همه چیز کمی “گیر کرده” است. در این مورد، انجام مراقبت از خود و حرکات ورزشی در سطح متوسط ​​ممکن است کمک کند! (1)

(1) https://www.embraceacupuncture.com.au/blog/2021/3/10/ladies-lets-talk-spotting

تلفن مشاوره : 0910-6642920

اینستاگرام: dr.abbas_ansari@dradmin

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*