درمان عوارض بیماری سی پی با لیزرآکوپانکچر


Dr. Ansari 19 فروردین 1397 دقیقه مطالعه
درمان عوارض بیماری سی پی با لیزرآکوپانکچر

فلج مغزی (CP) چیست؟

رشد ناقص یا معیوب مغز و آسیب به سر در طول دوران بارداری، حین زایمان و یا عفونت در ماه های نخست تولد باعث بروز فلج مغزی یا CP می شود که یک نوع اختلال عصبی است و به طور دائمی حرکات بدن و هماهنگی عضلات را تحت تاثیر قرار می دهد، اما شدت علائم با گذشت زمان بیشتر نمی شود.

به طور کلی، زایمان زودرس، دو قلو زایی، عفونت های خاص  مانند توکسوپلاسموز یا سرخجه در طول بارداری، زایمان های سخت و آسیب به سر در سال های اول تولد از جمله عوامل خطر برای فلج مغزی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

سفت یا شل بودن بیش از حد ماهیچه ها، عدم تعادل در راه رفتن از جمله کشیدن پا بر روی زمین یا راه رفتن روی پنجه پا، مشکل در یادگیری و حرف زدن، مشکل بلع، عدم عادل در انجام حرکات ارادی یا همان آتاکسیا و سعت شدن ماهیچه ها (اسپاستیستی) از جمله علائم اولیه فلج مغزی هستند که معمولا تا قبل از سه سالگی بروز می کنند.

لیزرآکوپانکچر می تواند به آرام سازی عضلات هیپرتونیک (سفت و منقبض) در کودکان، کاهش تنش عضلانی و درد و احساس ناراحتی کمک کند. یافته های حاصل از ۳۵ مطالعه که بر روی ۳۲۸۶ کودک مبتلا به فلج مغزی انجام شده نشان می دهد طب سوزنی می تواند به بهبود عملکرد روزانه و مشکلات گفتاری بیماران کمک کند. طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر می تواند باعث بهبود اعصاب مغزی آسیب دیده شود و بازسازی عملکرد مغز را تسریع بخشد. همچنین، با افزایش خونرسانی به عضلات، آنها را تقویت کرده و حرکات آن ها را بهبود می بخشد و با کاهش استرس و اضطراب، موجب افزایش کیفیت خواب و تغذیه کودک می شود.

به طور کلی هر چه برای درمان کودکان مبتلا به فلج مغزی زودتر اقدام گردد، احتمال برطرف شدن ناتوانی‌ها و اختلالات جسمی در آنها بسیار بیشتر است

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*