فواید حجامت


Dr. Ansari 29 مرداد 1396 دقیقه مطالعه
فواید حجامت
حجامت روشی از خونگیری است که می تواند در پیشگیری و درمان انواعی از بیماری ها مفید باشد. برای انجام حجامت، پس از ضدعفونی کردن موضع مورد نظر، با استفاده از لیوان یکبار مصرف مخصوص حجامت و ایجاد مکش، عمل بادکش انجام شده، سپس با ایجاد چند خراش سطحی بصورت مایل مجدداً عمل مکش انجام می شود و در مجموع 50 تا 70 سی سی خون خارج می گردد.
حجامت با تنظیم سیستم ایمنی، ھورمونی و سیستم عصبی بدن از ابتلا به بیماریها پیشگیری می کند و در درمان طیف وسیعی از بیماری ها، از جمله:
  • دردهای عضلانی و مزمن، چربی خون، دیابت، سردرهای عصبی و میگرنی، دردهای قاعدگی، عوارض بعد از یائسگی، بیماری های پوستی، آسم، واریس، نقرس، دیسک کمر و کمردرد، سنگ کلیه و … کاربرد دارد و همچنین در افزایش اشتها، افزایش رشد کودکان و افزایش مقاومت آنها در برابر بیماری ها موثر است.
حجامت با پاکسازی خون و دفع سموم از بدن، متعادل کردن انرژی در سراسر بدن، تنظیم هورمون ها و تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش گردش خون اثرات درمانی قابل توجهی دارد؛ بدون عوارض جانبی بوده و برای تمامی سنین کاربرد دارد
حجامت در قسمت های مختلفی از بدن از جمله ناحیه سر، پیشانی، شقیقه ها، زیر چانه، گودی پشت گردن، پشت گوش، بالای هر دو شانه و در قسمت های مختلف زانو و ساق و ران پا، کمر و ……. انجام می شود که هر یک خواص درمانی خاصی دارد و برای پیشگیری یا درمان نوع خاصی از بیماری بکار می رود
 
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*