درمان سندرم خستگی مزمن (CFS) با طب سوزنی


Dr. Ansari 4 مرداد 1396 دقیقه مطالعه
درمان سندرم خستگی مزمن (CFS) با طب سوزنی
سندرم خستگی مزمن یک اختلال ناتوان کننده است که مشخصۀ بارز آن احساس خستگی شدید طولانی مدت است که با فعالیت ذهنی و جسمی بدتر میشود، با استراحت نیز بهبود نمی یابد، و توانایی فرد را برای انجام فعالیت های عادی روزمره محدود می کند. این سندرم ممکن است در هر سنی رخ دهد، اما در محدودۀ سنی 40 تا 50 سالگی و در میان زنان و افراد دارای استرس شایع تر است.
علت سندرم خستگی مزمن ناشناخته است، با این حال برخی متخصصان علت آن را به ترکیبی از عوامل، از جمله عفونت های ویروسی، مشکلات سیستم ایمنی، عدم تعادل هورمون ها، افت فشار خون و استرس روانی نسبت می دهند.
علائم اصلی این سندرم عبارتند از:
– خستگی شدید پس از انجام فعایت ذهنی یا بدنی که بیش از 24 ساعت بطول انجامد
– کاهش حافظه و تمرکز
– بزرگ شدن غدد لنفاوی در ناحیه گردن و زیربغل
– درد عضلانی
– درد مفاصل بدون تورم و قرمزی
– سردرد با نوع و الگوی جدید
– خواب ناآرام
– گلودرد مکرر
طب سوزنی با تمرکز بر تقویت سیستم ایمنی، بدن را احیاء می کند که این خود ابزار قدرتمندی برای کنترل علائم سندرم خستگی مزمن می باشد. طب سوزنی با آزادسازی اندورفین، میزان گلبول های سفید، سلول های T و آنتی بادی ها را در بدن افزایش داده و بنابراین موجب افزایش سطح ایمنی و مقاومت بدن در برابر بیماری ها می شود. همچنین، با کاهش سطح هورمون های مضر در بدن، تنظیم تعادل هورمونی، کاهش استرس، اضطراب و تنش و سم زدایی بدن این اختلال را درمان می کند و با افزایش جریان خون موجب تقویت عضلات و مفاصل می گردد
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*