درمان بی اشتهایی کودکان با لیزر آکوپانکچر


Dr. Ansari 22 خرداد 1396 دقیقه مطالعه
درمان بی اشتهایی کودکان با لیزر آکوپانکچر
تغذیه مناسب در کودکان بسیار اهمیت دارد، چراکه رشد آنها در این سن آغاز شده و خلق و خوی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. عدم تمایل کودکان به خوردن غذا از جمله مشکلات رایج تغذیه ای است که موجب نگرانی والدین می شود. دلایل زیادی، اعم از شرایط روانی و بیماری های جسمی می تواند موجب کاهش اشتهای کودک شود. ساعات غذا خوردن کودک، مقدار هر وعده غذایی، میزان فعالیت کودک، خوراک کودک بین وعده های غذایی و خواب از جمله مسائلی هستند که در تعیین وضعیت تغذیه ای کودک مورد توجه قرار می گیرند. بی اشتهایی می تواند ناشی از یک بیماری جدی دیگری باشد و با علائمی از جمله کاهش وزن، سوء تغذیه، ضعف، یبوست، اسهال، حالت تهوع، خواب ناآرام و رفلاکس معده همراه باشد. بنابراین، برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی تر، ابتدا باید علل ایجاد آن بررسی گردد.
علل کاهش اشتها:
  • بیماری های ویروسی و باکتریایی: کاهش اشتها ممکن است بدلیل عفونت ویروسی یا باکتریایی ایجاد شود که علائم آن مشابه علائم آنفولانزا می باشد: سرفه، خستگی، عطسه
  • مسائل روانی: اشتها ممکن است در صورت ناراحتی، احساس افسردگی و اضطراب کاهش یابد.
  • بیماری های مزمن کبدی، نارسایی کلیه، نارسایی قلبی، هپاتیت، کم کاری تیروئید
  • برخی داروها، مانند آنتی بیوتیک ها، کدئین و … نیز می تواند باعث کاهش اشتها شوند
لیزرآکوپانکچر یکی از روش های درمان طب سوزنی است که به دلیل عدم بکارگیری سوزن، استفاده از آن برای کودکان پیشنهاد می گردد، زیرا پروسۀ درمانی آن چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد و معمولاً کودک چیزی را حس نمی کند. لیزر آکوپانکچر بر روی نقاط Ren-12، Ren-12، ST-21، ST-36، BL-20،CV-12، و BL-21 انجام شده و با تحریک این نقاط انرژی کلی بدن و سیستم ایمنی بهبود می یابد و سیستم گوارشی تقویت شده و انواع بیماری های گوارشی از جمله بی اشتهایی یا کم اشتهایی درمان می گردد.
خوشبختانه، تمام بیمارانی که به دلیل مشکل بی اشتهایی به این مطب مراجعه کردند، با استفاده از لیزر آکوپانکچر درمان شدند. طب سوزنی لیزری (لیزرآکوپانکچر) همه روزه در مطب طب سوزنی دکتر انصاری انجام می شود.
تهران – ولیعصر
تلفن:
۰۲۱-۲۶۷۶۷۲۰۵
۰۹۱۰۶۶۴۲۹۲۰
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*