هدف از حجامت چیست؟


Dr. Ansari 10 اردیبهشت 1396 دقیقه مطالعه
هدف از حجامت چیست؟

هدف اصلی از حجامت، نجات بدن از خون راکد است. خون راکد، گلبول های قرمز فرسوده و آلودگی های خونی و اخلاط را حمل کرده و در نقاط معینی از بدن جمع می کند. این نقاط، همان مناطقی از بدن هستند که جریان خون در آن ها به کندی صورت می گیردو با انجام عمل حجامت، خون خالص و سرشار از گلبول های قرمز تازه به جریان در می آیند، به علاوه، آنتروفین خون که ماده ای ضد ویروسی است افزایش یافته و مقاومت بدن نسبت به بیماری ها نیز افزایش پیدا می کند. نقش حجامت در مبارزه با سرطان به اثبات رسیده است.

حجامت با تنظیم جریان خون با عث تنظیم فعالیت قلب، کبد، ریه ها و تمامی سلول های بدن شده و آن ها را از گازها، میکروب ها و سموم رها می سازد و بدن را در مقابل هزاران نوع عامل بیماری زا ایمن سازی می کند.

حجامت در محل های مختلفی از بدن از جمله ناحیه سر، پیشانی، شقیقه ها، زیر چانه، بالای هر دو شانه و در قسمت های مختلف زانو و ساق پا و ……. انجام می شود که هر کدام برای پیشگیری یا درمان نوع خاصی از بیماری بکار می رود؛

به عنوان مثال، حجامت پشت گوش برای جلوگیری یا کاهش وزوز گوش، جلوگیری از پیر گوشی، جلوگیری از سکته مغزی، خون رسانی بهتر به چشم ها و درمان فشار چشم انجام می شود.

برای درمان سینوزیت، برطرف کردن لکه پیشانی، درمان حس بویایی و برطرف کردن جوش های پیشانی، حجامت پیشانی توصیه می شود.

 

تهران- ولیعصر:  26767205-021 و 09106642920

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*