تحریک فشاری نقاط طب سوزنی گوش


Dr. Ansari 22 آبان 1395 دقیقه مطالعه
تحریک فشاری نقاط طب سوزنی گوش
تا بحال برای شما پیش آمده که لمس یک ناحیه از گوش خارجی برایتان دردناک باشد یا لمس یک ناحیه از گوش بسیار دردناک‌تر از همان مقدار فشار روی قسمت دیگری از گوشتان باشد؟ واقعیت این است که هر نقطه ای از گوش خارجی شما متناظر با یکی از اندام های داخلی شما است؛ بدان معنا که معده، روده ها، ستون فقرات، کبد و تمام قسمت های مختلف بدنتان نقطه ای بر روی گوش دارند. اگر مدتیست در هنگام لمس ناحیه ای از گوش خود احساس درد می کنید، قسمتی از گوش شما تغییر رنگ داده یا پوسته پوسته شده است به شما توصیه می کنیم با یک درمانگر طب سوزنی گوش مشاوره شوید.
در اینجا برخی از نقاط گوش که مربوط به بیماری یا مشکلات خاصی در اندام متناظر بدن است را همراه با شکل مورد بحث قرار می دهیم.
لازم به ذکر است در صورتی که به هر یک از این مشکلات دچار هستید می توانید نقطه مربوط به آن بر روی گوش را با سر خودکار به مدت 1 دقیقه فشار دهید، البته به شکلی که احساس درد شدید نداشته باشید.
معرفی نقطه ضدافسردگی (نقطه شادی) بر روی گوش
موقعیت این نقطه بر روی گوش:
همانطور که در شکل می بینید این نقطه در انتهای تحتانی شیار قایقی شکل (که در بین دو برجستگی [هلیکس و آنتی هلیکس] گوش است) قرار دارد.
%d9%86%d9%82%d8%b7%d9%87-%d8%b6%d8%af%d8%a7%d9%81%d8%b3%d8%b1%d8%af%da%af%db%8c
1- این نقطه تاثیر کلی بر خلق و خوی عمومی فرد دارد.
2- به بهبود حالات روحی فرد در طول سندرم یائسگی کمک می کند.
3- نقطه ای مناسب برای آشفتگی های ذهنی (افسردگی پوشیده یا نقاب دار) است به ویژه در مورادی که بیمار از درد در ناحیه ستون فقرات یا نواحی دیگری شکایت دارد که با استفاده از نقاط لوکال یا درمان های متمرکز مرسوم قابل درمان نیست.
این نقطه متناظر با نقطه HT-9 بر روی بدن است.
مترجم: مرضیه احمدی
برای دریافت اطلاعت بیشتر در مورد طب سوزنی گوش به سایت  www.auriculotherapy.ir مراجعه نمایید.
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*