درمان های ویژه ما برای غلبه بر اختلالات خواب – طب سوزنی (قسمت دوم)


مدیر سایت 19 خرداد 1395 دقیقه مطالعه
درمان های ویژه ما برای غلبه بر اختلالات خواب – طب سوزنی (قسمت دوم)

ابتدا: طب سوزنی برای درمان اختلالات خواب را مطالعه نمایید.

طب چینی شامل روش های درمانی کلی نگر است که نه تنها بر درمان علائم مشکل تمکز دارد بلکه سلامت کلی تمام سیستم های بدن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. هیچ برنامه منفردی برای همه کسانی که از مشکلات خواب رنج می برند وجود ندارد. آنچه در طول روز انجام می دهید بر روند بهبود مشکلات خواب و داشتن خوابی سالم تاثیری طولانی مدت خواهد داشت.

طب سوزنی

نقاط طب سوزنی برای کمک به درمان اختلالات خواب در سرتاسر بدن شما وجود دارند. از آنجا که تجربه هر فرد از خواب از دیگری متفاوت است، درمان طب سوزنی نیز به تعداد افراد متنوع خواهد بود. ممکن است از نقاط طب سوزنی سر، گوش، بازو، ساق پا، پشت یا قفسه سینه استفاده شود. بدن شما به طب سوزنی با ترشح مواد نوروشیمیایی مثل اندورفین و سروتونین که اثرات آرامبخش دارند، پاسخ می دهد. با تکرار درمان های طب سوزنی، بدن خود را با وضعیت صحیح خواب تنظیم می کند.

طب گیاهی چینی

داروهای گیاهی چینی، درمانی موثر برای اختلالات خواب هستند. بامبو و دانه های گیاه عناب از جمله گیاهانی هستند که تاثیر آرامبخش دارند. همانند دیگر درمان های چینی، هیچ فرمول گیاهی منفردی برای درمان مشکلات خواب وجود ندارد. بر اساس تجربه منحصر بفرد شما از خواب، ترکیب دارویی اختصاصی برای شما تجویز خواهد شد.

تغذیه درمانی

همه بیماران، دستورالعمل غذایی خود را دریافت می کنند اما انجام مشاوره تغذیه برای تشخیص عادات غذایی خاص شما لازم است. ما برنامه غذایی ویژه و کامل از غذاهایی که به بهبود سلامت و خواب شما کمک می کند را ارائه می دهیم.

در اینجا به نکاتی چند در مورد تغذیه مناسب برای خواب اشاره می کنیم:

از غذا خوردن در اواخر شب بپرهیزید. سعی کنید سه ساعت قبل از خواب چیزی نخورید. از خوردن پنیر، شکلات، ژامبون، سیب زمینی و گوجه پرهیز کنید. اینگونه غذاها حاوی تیرامین هستند که مواد نوروشیمیایی بدن شما را مهار کرده و باعث اختلال خواب می شود. غذاهایی مثل شیر، بوقلمون و غلات کامل حاوی اسیدآمینه تریپتوفان هستند که به خواب آرام کمک می کنند. غذاهای دیگری که می توانند فرایند خواب را تسهیل کنند شامل سبزیجات، آسپاراگوس، آووکادو، زردآلو، موز، کلم بروکلی، برنج قهوه ای، انجیر، قزل آلا، کدو، ریحان، شوید، سویا و انواع توت ها می باشد. نوشیدن عرق سنبل الطیب یا گل ساعت هر شب قبل از خواب به مدت یک ماه به رفع مشکل خواب کمک می کند. پزشک ما دستورالعمل های تغذیه ای ویژه را برای مشکل شما تجویز خواهد مرد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*