درمانی های ویژه برای غلبه بر مشکلات پوستی با تاکید بر طب سوزنی (قسمت دوم)


مدیر سایت 17 خرداد 1395 دقیقه مطالعه
درمانی های ویژه برای غلبه بر مشکلات پوستی با تاکید بر طب سوزنی (قسمت دوم)

ابتدا  مشکلات پوستی و درمان با طب سوزنی  را مطالعه نمایید.

هر مشکل پوستی و نیز بدن هر فرد منحصر بفرد است؛ بنابراین برنامه درمانی شما نیز مختص خود شما خواهد بود.

طب سوزنی

نقاط طب سوزنی که به بهبود وضعیت پوست کمک می کنند، در سرتاسر بدن وجود دارند. تحریک این نقاط درمانی با طب سوزنی به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و در نتیجه فرایند خود ترمیمی بدن و خونرسانی مناسب به پوست کمک می کند. طب سوزنی برای شرایط پوستی که به دلیل مشکلات روحی- عاطفی مثل استرس و اضطراب بروز می کند، اهمیت ویژه ای دارد.

طب گیاهی

تاریخچه استفاده از داروهای گیاهی چینی به سه قرن قبل از میلاد مسیح بازمی گردد. گیاهان دارویی متنوعی برای کمک به درمان انواع مختلف شرایط پوستی وجود دارند. برخی گیاهان به تغذیه و آبرسانی پوستی که خشک، پوسته پوسته و در مواردی مانند اگزما و پسوریازیس، دچار خارش است، کمک می کند. برخی گیاهان می توانند به دفع سموم از بدن و کاهش التهاب در موارد آکنه و روزاسه کمک کنند. گیاهان چینی در اشکال متفاوت به صورت خوراکی یا پماد موضعی استفاده می شوند یا می توانند به صورت پاک کننده یا شوینده کاربرد داشته باشند.

تغذیه درمانی و مشاوره تغذیه

آنچه در بدن شما اتفاق می افتد در نهایت در پوست شما نمایان می شود. برخی غذاها می توانند باعث بروز واکنش هایی در بدن شوند که منجر به مشکلات پوستی شده یا شرایط فعلی پوست را وخیم تر می کنند. مواد غذایی مصنوعی و شیمیایی نیز می توانند واکنش های آلرژیک را القا کرده و وضعیت سیستم ایمنی شما را بدتر کنند. به طور کلی برای تمام مشکلات پوستی می بایست از لبنیات، الکل، شکر، کافئین، بادمجان، فلفل دلمه، غذاهای فرآوری شده، گوجه و غذاهای بسیار سرخ شده پرهیز کنید. این غذاها می توانند التهاب بیشتری را برای سیستم های بدن شما موجب شوند. همه بیماران دستورالعمل کلی تغذیه را دریافت می کنند اما مشاوره تغذیه شامل ارائه برنامه غذایی ویژه ای است که با وعده ها و میان وعده هایی که دربردارنده غذاهای مفید برای پوست برای شروع ترمیم آن هستند می باشد.

مکمل های غذایی

مصرف پروبیوتیک هایی مثل اسیدوفیلیس (3 تا 5 بیلیون ارگانیسم) برای اغلب مشکلات پوستی موثر واقع می شوند زیرا به سلامت سیستم ایمنی و حذف مواد زائد و سمی کمک می کنند. بسته به وضعیت پوست، پزشک اقدام به تجویز مکمل هایی می کند که به گوارش سالم، دفع مواد زاید و عملکردهای نورولوژیک که ممکن است عامل اصلی مشکل پوستی شما باشد کمک می کنند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*