مشکلات پوستی و درمان با طب سوزنی


مدیر سایت 15 خرداد 1395 دقیقه مطالعه
مشکلات پوستی و درمان با طب سوزنی

طب سوزنی: بیش از 15 میلیون نفر در ایالات متحده با انواع مشکلات پوستی درگیر هستند. عواملی مانند آلرژی ها، محرک های محیطی، ژنتیک، داروها و اختلالات سیستم ایمنی می تواند منجر به مشکلات پوستی از جمله کهیر، اگزما، پزوریازیس، روزاسه (آفتاب سوختگی)، درماتیت، ویتیلیگو (برص یا پیسی)، آکنه و دیگر مشکلات پوستی شود.

درمان های معمول شامل پمادهای موضعی، داروهای خوراکی یا قابل تزریق مانند آنتی هیستامین ها، کورتیکواستروئیدها یا سرکوب کننده های سیستم ایمنی هستند که در موارد شدیدی که فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی منجر به مشکلات پوستی ناشی از خودایمنی شده است، تجویز می شوند. اینگونه داروها منجر به بروز عوارض جانبی و نیز افزایش مواد سمی در بدن شوند. اغلب این درمان ها تنها تاثیر مسکن و موقت داشته و به ریشه اصلی مشکل به منظور رفع طولانی مدت آن نمی پردازند.

درمان موفقیت آمیز مشکلات پوستی

پوست، تمام سطح بدن را می پوشاند و 10% وزن کل بدن را تشکیل می دهد؛ همچنین برای محافظت سطح داخلی بدن از عوامل بیماری زا و نیز دفع گرما و سموم از طریق غدد عرق کاربرد دارد. در طب چینی، عملکرد و تغذیه مناسب پوست، مستلزم سلامت سیستم تنفس، گوارش و سیستم ایمنی می باشد. زمانی که یکی از این سیستم ها از تعادل خارج شود،  علائم و نشانه های این عدم تعادل در پوست تظاهر می یابد. تغذیه نامناسب، ضعف سیستم ایمنی، سبک زندگی نامنظم و فاقد برنامه، استرس، ژنتیک و عوامل محیطی، همگی در بروز مشکلات پوستی نقش دارند.

ادامه در : درمانی های ویژه برای غلبه بر مشکلات پوستی با تاکید بر طب سوزنی (قسمت دوم)

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*