طب سوزنی برای کاهش درد


مدیر سایت 3 خرداد 1395 دقیقه مطالعه
طب سوزنی برای کاهش درد

طب سوزنی: درد، احساسی در بدن (انسان) است که ما را از وجود آسیب در هر یک از سیستم های بدن مطلع می سازد. درد می تواند حاد یا مزمن بوده و میزان تکرار و شدت آن متفاوت باشد.

دلایل وجود درد بی شمار است اما درد در ناحیه پشت بدن (از گردن تا پایین کمر)، آسیب های ورزشی و آسیب های ناشی از حرکات تکراری از شایع ترین دلایل درد هستند.

درد فیزیکی و روحی می توانند یکدیگر را تشدید کنند بنابراین زمانی که در بحث بررسی دلایل درد قرار می گیریم نمی توان از میزان استرس یا سلامت روحی فرد چشم پوشی کرد. تغذیه، عامل اساسی در رهایی از درد است. برخی غذاها می توانند به کاهش یا از بین رفتن درد کمک کنند و برخی دیگر ممکن است درد یا التهاب را وخیم تر سازند. درد، یکی از دلایلی است که باعث می شود فرد از یک پزشک کمک بخواهد و موثر بودن این روش های درمانی طبیعی طی سال ها کاملا به اثبات رسیده است.

گیرنده های درد در بدن ما بوسیله تغییرات شیمیایی، پاسخ های التهابی و عوامل ساختاری تحریک می شوند. سیگنال های درد از این گیرنده ها به مغز فرستاده می شوند. مغز دقیقا جایی است که درد را حس می کند. طب سوزنی یکی از ایمن ترین و موثرترین راه های تسکین درد از طریق برقراری ارتباط بین مغز و بدن است و بسیاری از بیماران کاهش درد حتی پس از یک جلسه درمان را در بدن خود تشخیص می دهند. اندورفین های تسکین دهنده درد که طی انجام طب سوزنی آزاد می شوند قابل رقابت با قوی ترین داروهای مسکن بوده و هیچ عوارض جانبی نیز ندارند. پس از انجام طب سوزنی، مواد شیمیایی طبیعی از بدن آزاد شده و گیرنده های درد را مسدود می کنند و این امکان برای مغز فراهم می شود که درد بسیار کمتری را حس کند.

درد پشت یکی از انواع شایع درد است که از آن رنج می بریم و غالبا اصلی ترین دلیل مراجعه افراد به دکتر یا مرخصی های کاری است. از هر پنج نفر، یک نفر درد پشت را حداقل برای یکبار در طول زندگی خود تجربه کرده است. آسیب های ورزشی نیز از دلایل شایع درد هستند.

دیگر دلایل وجود درد عبارتند از پوسچر یا وضعیت بدنی نامناسب، حرکات تکراری و ضعف فیزیکی بدن که در اثر رژیم غذایی نامناسب و عدم انجام تمرینات ورزشی بروز می کنند.

در مطب دکتر عباس انصاری وضعیت درد و عواملی که باعث بهتر یا بدتر شدن آن ها می شوند نیز مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین از گزارشات تصویربرداری با اشعه ایکس، ام آر آی، سی تی اسکن یا معاینات فیزیکی قبلی شما در تشخیص علت درد استفاده می کنیم. پزشک ما از طریق پرسش و پاسخ از شما و معاینه و لمس ناحیه دردناک، علت اصلی درد را در شما تشخیص می دهد. آگاهی از ریشه درد این امکان را برای ما فراهم می آورد تا پروتکل درمانی اختصاصی که علاوه بر از بین بردن علائم درد، هر نوع ریشه احتمالی را نیز بررسی می کند را برای شما تدارک ببینیم. درمان می تواند شامل طب سوزنی، طب گیاهی چینی، تغذیه درمانی، تمرین های جسمی و غیره باشد.

ادامه در : طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر درد (قسمت دوم)

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*