طب سوزنی و ناباروری


مدیر سایت 27 اردیبهشت 1395 دقیقه مطالعه
طب سوزنی و ناباروری

طب سوزنی: 15% از زوج های آمریکایی با مشکل ناباروری روبرو هستند؛ شرایطی که عامل اتلاف انرژی و احساس در زندگی یک زوج است.

بهتر است به خاطر داشته باشید که شما تنها زوج نابارور روی کره زمین نیستید.

ناباروری را عدم بروز بارداری زوج پس از یکسال تصمیم برای صاحب فرزند شدن تعریف می کنند. دلایل متعدد و بعضا ناشناخته برای این مشکل وجود دارد. احتمال ناباروری با بالا رفتن سن افزایش می یابد. در واقع، سن یکی از مهمترین عوامل شاخص در پیش بینی ناباروری در افراد است اما ممکن است ترکیبی از شرایط در بروز این مشکل دخیل باشند.

از زندگی و کار خود راضی بودم و همیشه تصور می کردم ازدواج می کنم و پس از تصمیم به بچه دار شدن، به راحتی و سریعا باردار خواهم شد. اصلا گذر زمان را حس نمی کردم و زمانی که ازدواج کردم که 35 سال داشتم. پس از دو سال تلاش برای باردار شدن متوجه شدم بارداری برای همه به این راحتی ها نیست و از لحاظ احساسی بسیار خسته و افسرده شدم.

دلایل و علائم ناباروری

باردار شدن پروسه ای شگفت انگیز و نیازمند بروز وقایع مختلف زیادی در بدن است. در زنان، تخمک گذاری بر اساس زمانبندی ماهانه و منظم انجام می شود. سپس تخمک به درون لوله های فالوپ منتقل شده و در آنجا بوسیله اسپرم بارور می شود. سلول تخم لقاح یافته برای لانه گزینی به رحم می رود. اسپرم در مردان در بیضه ها تولید می شود. بیضه ها اندام های پرکاری هستند که در ماه 12 بیلیون اسپرم می سازند. زمانی که اسپرم تقریبا بطور کامل بالغ شده است جهت ذخیره به اپیدیدیم فرستاده می شود. اسپرم باید از مجراى ترشحى بيضه عبور کرده و با مایع ترشح شده از پروستات ترکیب شده و منی را بوجود آورد که حاوی فروکتوز است تا انرژی لازم برای اسپرم را فراهم کند و دارای pH قلیایی است تا اسیدیته رحم را خنثی سازد. با انجام عمل مقاربت، مایع منی وارد واژن می شود. حدودا به اندازه یک قاشق چایخوری منی وارد واژن شده و بسته به سلامت مخاط گردن رحم بین 48 تا 72 ساعت در سیستم تولیدمثلی زن زنده می ماند.

ادامه: دلایل و علائم ناباروری- ادمه (بخش دوم)

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*