طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر فشار خون – قسمت دوم


مدیر سایت 22 اردیبهشت 1395 دقیقه مطالعه
طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر فشار خون  – قسمت دوم

ابتدا : طب سوزنی برای درمان فشار خون  را مطالعه نمایید.

طب سوزنی

بررسی ها تاثیر طب سوزنی در درمان فشار خون را نشان داده اند. در واقع، تاثیر طب سوزنی در کاهش فشار خون و دوام این تاثیر از مواردی است که در زمینه کاربرد طب سوزنی در درمان بیماری ها تحقیقات زیادی درباره آن انجام شده است. بسیاری از بیماران حتی پس از تنها یک جلسه طب سوزنی کاهش فشار بسیار خوبی در فشار سیستولی خود گزارش  داده اند. طب سوزنی به کاهش علائم فشار خون بالا مثل سردرد، سرگیجه و کوتاهی نفس، آرامش شما، التهاب کمتر و فشار و استرس کمتر در سیستم عصبی کمک می کند. فشار قلب شما نیز کمتر خواهد شد.

طب گیاهی

فرمول گیاهی ویژه ای برای تقویت بدن شما در طول پروسه های درمان ارائه می شوند. هزاران سال است که طب گیاهی برای کمک به بیماران مبتلا به فشار خون به منظور کاهش علائم و کمک به عملکرد های طبیعی گردش خون مورد استفاده قرار گرفته است. اسکوتلاریا، یاسمن (گاردنیا) و مریم گلی (سالویا) از جمله گیاهانی هستند که برای رفع این مشکل مفید هستند.

تغذیه درمانی و مشاوره تغذیه

برنامه غذایی مناسب در کاهش مقدار فشار قلب و عروق خونی نقش زیادی دارد. همه بیماران برنامه غذایی مناسب خود را دریافت می کنند اما مشاوره تغذیه چیزی فراتر از دریافت یک برنامه غذایی کلی است. پزشک ما در طب سنتی برنامه غذایی ویژه ای که با وعده ها و میان وعده ها کامل می شود و زمینه کاهش فشار خون شما را فراهم می آورد را ارائه می دهد. استفاده از غلات کامل، پروتئین های سبک و سبزیجات مختلف و کاهش مصرف نمک از جمله راه هایی کمک به کاهش فشار خون هستند. زایده روی در مصرف غذاهای چرب، شیرین و بسیار مقوی می تواند متابولیسم شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث رسوب کلسترول به درون شریان ها و در نتیجه ایجاد التهاب در دیواره عروق، تنگ شدن مسیر عبور خون و افزایش سریع در فشار خون شود. مواد غذایی ضدالتهاب مثل خیار، سبزیجات به رنگ سبز تیره و میوه های سرشار از فیبر مثل انواع آلو و سیب می توانند برای تنظیم دمای داخلی بدن و جلوگیری از علائم افزایش فشار خون مورد استفاده قرار گیرند. همچنین با کاهش وزن، سیستم قلبی- عروقی شما قوی تر خواهد بود.

مکمل ها

مکمل های زیادی برای کمک به کاهش فشار خون وجود دارند. استفاده از توصیه های پزشک طب سوزنی یا دیگر مراقبین بهداشت و سلامت برای اطمینان از رژیم فعلی همیشه مورد تاکید است. روغن ماهی خون را رقیق میکند، بنابراین در کاهش فشار در عروق خونی بسیار موثر است. مشخص شده که کوآنزیم کیو10 علاوه بر کاهش عوارض جانبی ناشی از مصرف داروهای ضدکلسترول به کاهش فشار خون نیز کمک می کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*