درمان های ویژه ما برای غلبه بر فیبرومیالژیا – طب سوزنی(قسمت دوم)


مدیر سایت 17 اردیبهشت 1395 دقیقه مطالعه
درمان های ویژه ما برای غلبه بر فیبرومیالژیا – طب سوزنی(قسمت دوم)

ابتدا : فیبرومیالژیا Fibromyalgia و درمان با طب سوزنی را مطالعه نمایید.

طب سوزنی

طب سوزنی برای فیبرومیالژیا بسیار موثر است چرا که باعث تنظیم و متعادل شدن ناقل های عصبی، بهبود درد و وضعیت روانی بیمار می شوند.

داروهای گیاهی

طب گیاهی برای کمک به بسیاری از سیستم های سازنده بدن تجویز می شوند. درد مزمن، خستگی، افسردگی و بیخوابی از مواردی هستند که تجویز داروهای گیاهی در رابطه با آن ها موثر است. داروهای گیاهی چینی برای کاهش لائم مفید هستند اما نمی توانند عدم تعادل هورمونی و سیستم ایمنی بدن را که بخشی از عوامل اصلی در این بیماری هستند را درمان کنند.

تمرین های ذهنی-فیزیکی

تمرین های منظمی که شامل حرکات کششی هستند مانند یوگا، تای چی و چی گانگ می توانند در این رابطه بسیار موثر باشند. مدیتیشن بر اساس یک برنامه روزانه و منظم، به ویژه قبل از خواب، حتی اگر به مدت ده دقیقه انجام شود، می تواند به بهبود شرایط بدن کمک کند.

درمان های جسمی تیونیکا

جلسات منظم طب سوزنی یکی از بهترین و محبوب ترین روش های درمانی تیونیکا است و می تواند در تسکین تنش عضلانی و درد ناشی از فیبرومیالژیا موثر باشد. چندین تکنیک تیونیکای دیگر نیز وجود دارند که توسط پزشکان انجام می شود.

گرما درمانی مادون قرمز دور

سونای مادن قرمز دور، بدن را از درون گرم می کند و محیطی مناسب برای کاهش التهاب، آرامش عضلات و تسهیل ترمیم بافت ها فراهم می آورد. به علاوه، سموم و فراورده های التهابی زائد را از طریق پوست، روده ها و مثانه خارج می کند.

تغذیه درمانی

غذاهای مطلوب برای درمان فیبرومیالژیا عبارتند از سبزیجات، غلات و مقادیر متوسطی از پروتئین ها. اجتناب از مصرف کافئین، شیرینی جات و الکل نیز موثر است. استفاده کمتر از گوجه، بادمجان و فلفل توصیه می شود چرا که باعث بروز واکنش اسیدی در بدن می شوند. همه بیماران دستورالعمل غذایی مخصوص به خود را دریافت می کنند اما مشاور تغذیه، عادات غذایی فعلی شما را ارزیابی کرده و برنامه غذایی ویژه شامل وعده ها و میان وعده ها را ارائه می دهد که برای رفع بیماری شما مفید خواهد بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*