طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای اختلالات گوارشی (بخش دوم)


مدیر سایت 15 اردیبهشت 1395 دقیقه مطالعه
طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای اختلالات گوارشی (بخش دوم)

ابتدا: طب سوزنی برای درمان اختلالات گوارشی  را مطالعه نمایید.

طب چینی یک طب کلی نگر است که وضعیت هر فرد را بطور اختصاصی مورد بررسی قرار می دهد. طرح درمانی هر بیمار، پروتکل طب سوزنی، تجویز داروهای گیاهی و برنامه تغذیه می تواند منحصر به فرد بوده و بر اساس علائم فردی، فیزیکی و شرایط احساسی و دیگر نیازهای فرد صورت می گیرند. علائم و تظاهرات بالینی اختلالات گوارش متعدد هستند و پزشکان باتجربه ما همه این موارد را به خوبی بررسی می کنند.

درمان های بسیار زیادی وجود دارند اما تا زمانی که طرز کار کل بدن یا اختلالات آن را ندانیم، نمی توانیم بهترین دوره درمان اختصاصی برای بدن منحصر به فرد اشخاص را ارائه دهیم.

طب سوزنی

سازمان بهداشت جهانی، لیست بلند بالایی از شرایطی که با طب سوزنی درمان می شوند را ارائه می دهد. این علائم شامل حالت تهوع، استفراغ، زخم های پپتیک، درد اپیگاستریک و گاستریت می باشد.  طب سوزنی، عملکردهای نرمال و طبیعی سیستم گوارش را احیا می کند. همچنین عملکرد صحیح سیستم ایمنی را تقویت کرده، باعث کاهش التهاب شده و استرس و تنش را کم می کند.

طب گیاهی چینی

گیاهان دارویی چینی می تواند عدم تعادل عملکردی اندام های گوارشی، از دهان و مری تا روده ها و مقعد را درمان کند. برای مثال، تحقیقات انجام شده نشان می دهد گیاهانی مثل ژنگو بیلوبا، شیرین بیان، آلوئه ورا، دارچین و آنجلیکا تاثیرات ضد التهابی و روان کننده لوله های گوارش را دارا هستند.

تغذیه

رژیم غذایی مناسب مهمترین فاکتور در حفظ سیستم گوارش در وضعیت طبیعی خود است. استفاده از رژیم غذایی نامناسب می تواند به حفظ باکتری های مفید روده که برای هضم و جذب صحیح مواد مغذی لازم هستند، کمک کند. غذاهای ایجاد کننده التهاب می تواند منجر به مشکلاتی مثل سندرم روده تحریک پذیر، اسهال و درد معده شود.مواد غذایی زیادی مثل غذاهای اسیدی، پر ادویه و غذاهای چربی وجود دارند که می توانند باعث وخیم تر شدن سوزش سر دل شوند.

مکمل های غذایی

چندین مکمل غذایی وجود دارند که به عملکرد صحیح سیستم گوارش شما کمک می کنند مثل پروبیوتیک ها، آنزیم های گوارشی مصنوعی، زنجبیل و مکمل های گلاندولار. برای شما توضیح داده خواهد شد که استفاده از مکمل ها برای شرایط شما ضروری هستند. همچنین هر نوع مکملی که در حال حاضر در حال مصرف آن هستید مورد بررسی قرار گرفته و در مورد دوز مناسب و ترکیب با دیگر مواد غذایی و رژیم های مکمل با شما مشاوره می شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*