طب سوزنی برای درمان افسردگی- قسمت دوم


مدیر سایت 8 اردیبهشت 1395 دقیقه مطالعه
طب سوزنی برای درمان افسردگی- قسمت دوم

ابتدا طب سوزنی برای درمان افسردگی – قسمت اول را مطالعه نمایید.

برنامه درمانی ویژه

طب چینی بر درمان های اختصاسی که به ترمیم تعادل بدن که ریشه اصلی افسردگی شما است تمرکز دارد. پزشک ما، تشخیص خود را بر اساس شرح حال پزشکی، بنیه و وضعیت ذاتی شما و علائم و تست های فیزیکی تعیین می کند. تشخیص پزشک غربی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. بر اساس این اطلاعات، طرح درمانی اختصاصی و جامع برای شما درنظر گرفته می شود که دربردارنده یک یا تعدادی از روش های زیر است:

طب سوزنی

طب سوزنی، روشی مطمئن و موثر برای درمان افسردگی و برای افرادی که تمایل ندارند از داروهای ضدافسردگی استفاده کنند و از عوارض بالای این داروها رنج می برند یا می خواهند دوز کم این داروها را مصرف نمایند یک جایگزین بادوام یا نوعی درمان مکمل محسوب می شود. بررسی های متعدد نشان داده است که طب سوزنی در کاهش افسردگی به اندازه داروهای ضدافسردگی موثر است. مطالعات نشان می دهد طب سوزنی تولید اندروفین ها و سروتونین را افزایش داده و منجر به ریلکس شدن فرد و کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می شود.

طب گیاهی چینی

هزاران سال است که گیاهان دارویی چینی برای درمان افسردگی و علائم مرتبط با آن مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس آنچه که شما از افسردگی بروز می دهید، ترکیب گیاهی ویژه ای برای برطرف کردن عدم تعادل در بدن شما و درمان الگو های ویژه ای که بدن و ذهن شما را تحت تاثیر قرار می دهد، در نظر گرفته می شود.

تغذیه درمانی و مشاوره تغذیه

رژیم غذایی نامناسب می تواند باعث بدتر شدن افسردگی شود. بسیاری از افراد می دانند که استرس و افسردگی منجر به خوردن هیجانی (emotional eating) می شود که مشکلات شخص را پیچیده تر می کند. کار با پزشک متخصص بر اساس تغذیه بالینی دستورالعمل هایی را به شما ارئه می دهد که بر اساس آن می توانید بفهمید کدام غذاها برای شما مضر و کدام مناسب هستند و اینکه چه تغییراتی برای بهبود شرایط شما لازم است. غذاهای مناسب باعث تقویت بدن و انرژی های بدن می شوند و اعصاب شما را آرام می کنند و این امکان را برای ذهن فراهم می آورند تا سریعتر خود را بهبود دهد. هر بیمار اطلاعات تغذیه ای مربوط به خود را دریافت می کند اما انجام مشاوره تغذیه ارائه یک برنامه غذایی مفصل است که با وعده ها و میان وعده ها کامل می شود.

مکمل های تغذیه

در مطب طب سوزنی دکتر انصاری، انواع مختلفی از مکمل هایی که می تواند به درمان افسردگی و علائم مرتبط با آن کمک کند فرمول بندی شده اند. برای مثال ویتامین D یا روغن ماهی تغییرات مثبت فراوانی در خلق و خوی فرد ایجاد می کند.  مکمل آدرنال و دیگر محصولات مرتبط با غدد می تواند با خستگی و دیگر علائمی که ممکن است ریشه اصلی افسردگی، یا یکی از دلایل پیچیده تر شدن آن هستند مبارزه کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*