روش های طبیعی جلوگیری از پیری با طب سوزنی


مدیر سایت 29 بهمن 1394 دقیقه مطالعه
روش های طبیعی جلوگیری از پیری با طب سوزنی

پیری پدیده ای همگانی و ناخوشایند است که معمولا از سن 40 سالگی آغاز می شود؛ یعنی زمانی که اغلب مردم هزاران علامت از جمله کاهش انرژی، ضعف حافظه و تمرکز، درد مزمن عضلات و مفاصل، روند کند بهبود با ورزش، کاهش میل جنسی، اختلال نعوظ، کاهش حس بینایی و شنوایی، تکرر ادرار، افزایش وزن، تنگی نفس، افتادگی پوست و چین و چروک را تجربه می کنند. این علائم ممکن است پیش آگهی بیماری های خطرناکی مثل بیماری قلبی، دیابت، اختلالات خود ایمنی، چاقی، آرتریت، سکته، پوکی استخوان، پارکینسون و آلزامر در آینده باشد. با این حال بسیاری از افراد به راحتی احساس خستگی، اضطراب، افسردگی و عدم رضایت دارند. همچنین ممکن است حس خوبی از ظاهر خود نداشته و از انواع درد و ناراحتی شکایت کنند که همگی علائم و نشانه های بالینی پیری هستند.

علل پیری

پیری دلایل متعددی دارد و طیفی از کاهش تولید هورمون و بار اضافی مواد سمی در مسدود کردن سیستم گردش خون و سیستم هدایت عصبی درون بدن و استرس را  شامل می شود.

  مشاوره جوان ماندن با طب سوزنی

کاهش هورمونی

اثرات کاهش هورمون در زنان با آغاز یائسگی و شرایط حاصل از آن و در مردان با آندروپاز در میانسالی و پس از آن تجربه می شود. راه حل غربی این مشکلات در طب غربی، هورمون درمانی از طریق جایگزینی هورمون هایی مثل استروژن، پروژسترون و مکمل های تستوسترون است که ممکن است به صورت کوتاه مدت موثر باشد اما عوارض جانبی از جمله چاقی، ایجاد لخته خون، نوروپاتی و افزایش بروز سرطان را در پی دارد.

اضافه بار مواد سمی

مواد سمی (توکسینها) در اثر استفاده از آفت کش ها، آنتی بیوتیک ها و هورمون های رشد اضافه شده به مواد غذایی ؛ بیس فنول A موجود در ظروف پلاستیکی و پوشش رسید کارت های اعتباری؛ فرمالدئید بکار رفته در مواد تولید مبلمان و تشک، نگهدارنده پارابن در کرم ها، لوسیون ها و ضدآفتاب ها و موارد شیمیایی مضر در مواد مخدر و داروها در بدن انباشته می شوند. متاسفانه این لیست تا ذکر بیش از 1000 ماده شیمیایی مورد استفاده در محصولات مصرفی بدون نظارت یا نظارت اندک از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) همچنان ادامه دارد و بسیاری از این مواد کارسینوژن (سرطانزا) هستند.

تمام مواد سمی ناشی از رادیکال های آزاد که سلول ها و بافت ها را تخریب می کنند منجر به کاهش عملکرد اندام ها و سیستم های بدن می شوند. طب سنتی درمان های اندکی برای افزایش بار سمی مواد در بدن دارد.

گردش خون ضعیف و شرایط عصبی

دریافت اکسیژن و مواد مغذی به هر بخش از بدن و عملکرد صحیح سیستم عصبی برای افزایش طول عمر و بهبود سلامت بسیار حیاتی است.  متاسفانه به دلیل رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی فاقد فعالیت فیزیکی، استرس، آسیب ها و التهاب ها حرکت خون و سیگنال های عصبی دچار اختلال می شوند. انسداد در عروق خونی و فیبرهای عصبی به شکل پلاک، التهاب و فشردگی رخ می دهد که غالبا منجر به افتادگی بافت و اندام ها به دلیل عدم دریافت اکسیژن و تغذیه مناسب خواهد شد. بیماری قلبی، جنون یا بیماری آلزایمر، بیماری کلیه و نوروپاتی اعصاب محیطی مثال هایی از اختلال در گردش خون و عملکرد اعصاب است.

   گردش خون و پیری و طب سوزنی

استرس، روند پیری را سرعت می بخشد

استرس می تواند به ساختار ژنتیکی ما آسیب برساند. سلول های بدن ما بطور مداوم در حال همانندسازی هستند تا سلول های پیر و فرسوده با سلول های جدید جایگزین شوند. مواد ژنتیکی ما در کروموزوم های هر سلول ذخیره می شوند و زمانی که سلول همانندسازی می کند این کروموزوم ها نسخه هایی از خود ایجاد می کنند. در اوایل 1980 تلومر ها که کلاهک های محافظی در انتهای کروموزوم ها هستند توسط دانشمندان کشف شد. تلومرازها آنزیم هایی هستند که این کلاهک ها را زمانی که فرسوده می شوند بازسازی می کنند. اگر شما کروموزوم را به صورت یک بند کفش تصور کنید آنچه که دو سر انتهای بندکفش را از گسسته شدن محافظت می کند مشابه با تلومر ها است که انتهای کروموزوم ها را از صدمات حفظ می کند. این کلاهک های محافظت کننده و آنزیم هایی که آن ها را ترمیم می کنند، ماده ژنتیک سلول را از جهش هایی که ممکن است طی همانندسای سلول رخ دهند حفظ می کنند. این امر برای سلامتی بهینه و روند سالم پیری ضروری است.

مطالعات بیشتر نشان می دهد که افراد تحت استرس، تلومرهای کوتاهتر و تلومرازهای کمتری دارند که احتمال جهش های ژنتیکی و بیماری را افزایش و روند پیری را تسریع می کند.

ادامه نوشته در :     مواد غذایی عالی برای پیشگیری از پیری مغز

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*