درمان یائسگی زودرس و ناباروری با لیزرآکوپانکچر


Dr. Ansari 30 بهمن 1396 دقیقه مطالعه
درمان یائسگی زودرس و ناباروری با لیزرآکوپانکچر

یائسگی مرحله ای از زندگی است که به طور طبیعی در سن 51 سالگی رخ می دهد. یائسگی فرآیند بیولوژیکی طبیعی است که با تغییرات هورمونی، فیزیکی و روانی همراه است. هرچند گاهی به دلیل سابقه ژنتیکی، بیماری، مصرف داروهای خاص، جراحی و … برخی از زنان قبل از سن 40 سالگی یائسگی را تجربه می کنند که به آن یائسگی زودرس گفته می شود.

متوقف شدن قاعدگی قبل از سن 40 سالگی فرآیندی فیزیولوژیک نیست. این بیماری با علائمی همچون گرگرفتگی ، قاعدگی نامنظم، اختلال خواب ، تعریق شبانه، خشکی واژن، بی اختیاری ادرار، خشکی پوست، تحریک پذیری، کاهش میل جنسی، افسردگی خفیف و نوسانات خلق و خویی همراه است و موجب مختل شدن ریتم طبیعی زندگی، افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان و بیماری های قلبی- عروقی وسکته مغزی می شود.

مطالعات انجام شده نشان داده است خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و سکته مغزی در زنانی که قبل از 47 سالگی دچار یائسگی می شوند به ترتیب 33 درصد و 42 درصد افزایش می یابد.

سبک زندگی ناسالم ، عدم تحرک و افزایش استرس از جمله دلایل اصلی  ناباروری در مردان و زنان هستند.

طب سوزنی سیستم عصبی سمپاتیک را از طریق سیستم اندورفین مهار می کند (و بدین ترتیب اثرات استرس روی سیستم تولید مثل را کاهش می دهد). هورمون های FSH، LH و آندروژن را از طریق محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال تنظیم می کند (و در نتیجه تخمدان ها را تحریک کرده و تعداد فولیکول ها و میزان استروژن را افزایش می دهد و تخمک گذاری را تحریک می کند). جریان خون به تخمدان ها را افزایش می دهد، هیپرگلیسمی را کنترل می کند و میزان کورتیزول را کاهش می دهد. همچنین، با متعادل کردن جریان انرژی در بدن، موجب بهبود عملکرد اعضای داخلی و سلامت کلی بیمار، درمان یائسگی زودرس و افزایش شانس باروری می شود.

.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*