درمان یائسگی زودرس با لیزرآکوپانکچر و امبدینگ کات گوت


admin 17 اسفند 1398 دقیقه مطالعه
درمان یائسگی زودرس با لیزرآکوپانکچر و امبدینگ کات گوت

 

AMH پایین یا ذخیره تخمدانی کاهش یافته بدان معنا نیست که دیگر هیچ تخمکی در تخمدان ها باقی نمانده یا نارسایی کامل تخمدان ها به وقع پیوسته است؛ بلکه در واقع سطح AMH پایین حاکی از این است که فرد تعداد فولیکول های در حال رشد کمتری در آن سیکل ماهیانه داشته است. اگر از چرخه تبدیل فولیکوها از مراحل اولیه تا مراحل نهایی و آزاد شدن تخمک اطلاع داشته باشیم، درک این موضوع راحت تر خواهد بود:

فولیکول ها قبل از رسیدن به اندازه های کوچک (۲ تا ۵ میلی متر)، در ابعاد فوق العاده کوچک، یعنی اندازه های میکروسکوپی (۳۰ تا ۶۰ میکرومتر) به نام فولیکول های اولیه باقی می مانند و AMH چندانی تولید نمی کنند. این فولیکول ها باید مراحلی را در حدود ۹ ماه طی می کنند تا به مرحله فولیکولهای درشت آنترال که در سونوگرافی قابل مشاهده هستند، برسند، تنها این فولیکولها هستند که AMH در مقادیر قابل اندازه گیری تولید می کنند. بنابراین، اگر تنها یک فولیکول حاوی تخمک مطلوب داشته باشید و از یک روش درمانی موثر مثل طب سوزنی برای کمک به همان یک تخمک بهره ببرید، می توانید همچنان بارداری طبیعی را تجربه کنید؛ البته آنچه گفته شد بدان معنا نیست که همه زنان با AMH پایین این شانس را خواهند داشت و عوامل زیادی مخصوصا سن در این امر بسیار دخیل هستند و ممکن است تنها راه برای بارداری در برخی زنان همچنان IVF یا روش های دیگر باشد.

نمونه بالینی

خانم ۴۲ ساله با تشخیص یائسگی زودرس از اهواز به مطب ما مراجعه کردند.
ایشان قبل از مراجعه، قصد فریز تخمک داشتند و سه ماه از آخرین قاعدگی ایشان می‌گذاشت؛ قبل از آن نیز با مصرف دارو پریود می شدند.
در تاریخ ۹۸/۱۰/۳، FSH ایشان برابر ۸۹، LH برابر ۵۱ و AMH برابر ۰٫۰۲ بوده و با مصرف دارو FSH به ۲۳ رسیده است.
برای ایشان تنها دو جلسه طب سوزنی، لیزرآکوپانکچر و لیزر موضعی تخمدانها و رحم و یک جلسه امبدینگ انجام شد. خوشبختانه ماه بعد سر موقع و بدون مصرف دارو پریود شدند.
آزمایش بیمار نیز کاهش FSH به ۱۶ و LH به ۵ و افزایش AMH به ۰٫۰۵ را نشان می داد. درمان جهت بهبودی کامل ادامه دارد.
انجام امبدینگ به اضافه تعداد جلسات معدود لیزرآکوپانکچر و لیزر موضعی می‌تواند برای عزیزانی که از شهرستان برای درمان مراجعه می‌کنند، روشی موثر در بازه زمانی اندک باشد که تعداد دفعات رفت و آمد و هزینه های مربوطه را کاهش می دهد

AMH: ۰٫۰۲ ➡ ۰٫۰۵

 

 

برچسب‌ها :

One thought on “درمان یائسگی زودرس با لیزرآکوپانکچر و امبدینگ کات گوت”

  1. ساناز

    سلام وقتتون بخیر 🌹
    ببخشید من ۰/۷۵ amh هستش , و ۴ ساله که نازایی دارم اگه بخوام برای طب سوزنی بیام چند جلسه لازمه و اینکه هزینه هرجلسه چنده?
    🙏🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*