درمان ناباروری و یائسگی زودرس با لیزرآکوپانکچر و لیزر موضعی تخمدان ها و رحم


Dr. Ansari 30 آذر 1398 دقیقه مطالعه
درمان ناباروری و یائسگی زودرس با لیزرآکوپانکچر و لیزر موضعی تخمدان ها و رحم

بیمار خانم ۳۷ ساله از تیرماه سال ۹۷ متوجه شدند که مبتلا به یائسگی زودرس هستند و FSH و LH و AMH به ترتیب برابر با 54 و 28 و 0.02 بود و متخصصین تنها راه بارداری را تخمک اهدایی می‌دانستند.
بیمار حس بدی نسبت به این موضوع داشتند و به راحتی قادر به پذیرفتن آن نبودند و از نظر روحی نیز وضعیت خوبی نداشتند.
بیمار از طریق اینستاگرام با مطب اینجانب آشنا شدند و به طور همزمان مادر ایشان نیز به طور تصادفی با درمان های ما آشنا شده بودند، در نتیجه ایشان تصمیم گرفتند با وجودی که اعتقادی به طب سوزنی نداشتند، به مطب ما مراجعه کنند.
بعد از مراجعه ۱۲ جلسه درمان با لیزرآکوپانکچر، لیزر موضعی تخمدان ها و رحم و طب سوزنی صورت گرفت و FSH به 21 و LH به 8 کاهش و AMH به 0.09 یعنی بیش از 4 برابر افزایش یافت.
بیمار در فاصله زمانی که معمولا بین دوره اول و دوم درمان (معمولا هفت تا ده روز) به عنوان استراحت داده می شود و قبل از اقدام برای دور دوم درمان به صورت طبیعی و بدون مصرف هر گونه داروی گیاهی ویا شیمیایی باردار شدند.

البته برخی افرادی که برای درمان یائسگی زودرس و یا ناباروری بعلت های گوناگون مراجعه می کنند، نیاز به دور دوم درمان دارند، بنابراین لازم است بیماران سریعا بعد از دوره اول درمان نا امید نشوند، چرا که مواردی بوده اند که توانستند بعد از ۳ تا ۴ ماه باردار شوند.
لیزرآکوپانکچر روشی نوین است که در کشورهای مختلف انجام می‌شود و خوشبختانه روزنه امیدی برای افراد مبتلا به یائسگی زودرس و ناباروری است؛ حتی در کتاب‌های متخصصین زنان توصیه شده است چنانچه قبل از IVF طب سوزنی انجام شود، شانس موفقیت IVF افزایش می یابد. در کتاب Novak’s Gynecology 2020 (بیماری های زنان نواک) در صفحات ۵۴۳،۵۴۷،۵۳۹،۵۳۸ چاپ انگلیسی، نوشته شده که طب سوزنی شانس IVF مثبت را افزایش داده و برای خانم های یائسه، تخمدان پلی کیستیک و دردهای قبل از قاعدگی موثر است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*