درمان بی اختیاری ادرار با لیزرآکوپانکچر


Dr. Ansari 2 اسفند 1396 دقیقه مطالعه
درمان بی اختیاری ادرار با لیزرآکوپانکچر

بی اختیاری ادرار به خروج غیرارادی ادرار از مثانه اطلاق می گردد. الکل، نوشیدن زیاد مایعات، کافئین (چای و قهوه)، و تحریک مثانه، برخی داروها (داروهای قلب و فشار خون و …)، عفونت دستگاه ادراری و یوبست از جمله علل بی اختیاری ادرار موقتی و بارداری و زایمان، تغییرات مثانه با افزایش سن، یائسگی زنان، برداشتن رحم در زنان و التهاب پروستات در مردان، سنگ کلیه و مثانه، و بیماری های مغز و اعصاب از جمله علل بی اختیاری ادرار دائمی هستند. زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به بی اختیاری ادراری هستند.

انواع بی اختیاری ادارار:
بی اختیاری استرسی: در این حالت، با سرفه، عطسه، خندیدن، ورزش کردن یا بلندکردن اجسام سنگین، مقاربت جنسی و یا هر عاملی که باعث افزایش فشار بر روی شکم شود، بی اختیاری ادرار رخ می دهد و علت آن شل شدن عضلات کف لگن است.
بی اختیاری اضطراری: به اضطرار در تخلیه فوری ادرار اطلاق می گردد، به طوری که قبل از رسیدن به سرویس بهداشتی، خروج ادرار رخ می دهد. این بی اختیاری فوری ممکن است ناشی از یک عارضه کوچک مثل عفونت و یا یک عارضه جدی تر مثل اختلال عصبی یا دیابت باشد.
بی اختیاری سرریزی: در این نوع بی اختیاری، مثانه بدلیل انسداد  به طور کامل تخلیه نمی شود و
بی اختیاری عملکردی:  این نوع بی‌اختیاری مرتبط با بیماری‌هایی است که عملکردهای شناختی یا حرکتی  فرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و در این حالت، فرد ممکن است احساس نیاز به دفع ادرار نداشته باشد و یا نتواند در زمان مناسب به توالت برود.
بی اختیاری مختلط: فرد مبتلا به بیش از یک نوع بی اختیاری ادراری است.

طب سوزنی می تواند باعث استحکام عضلان کف لگن شود. در مطالعه ای که بر بیش از 500 زن مبتلا به بی اختیاری ادرار در آمریکا انجام شد، نتایج نشان داد که طب سوزنی میزان نشت ادرار را بیش از 50% کاهش داد. محققان نشان می دهند که طب سوزنی روشی ایمن و بسیار موثر برای درمان بی اختیاری ادرار در زنان است. طب سوزنی به طور قابل توجهی فوریت و نشت ادرار را کاهش می دهد. تعداد جسات مورد نیاز برای درمان بی اختیاری ادراری بسته به شدت و نوع آن در افراد مختلف متفاوت می باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*