درمان مکمل دیابت با لیزرآکوپانکچر


Dr. Ansari 29 آذر 1396 دقیقه مطالعه
درمان مکمل دیابت با لیزرآکوپانکچر

دیابت یک اختلال متابولیک است که در اثر تولید مقدار ناکافی هورمون انسولین توسط پانکراس و یا مقاومت بدن در برابر انسولین ایجاد می شود. وظیفه انسولین کنترل میزان قند خون است. پس از وارد شدن قند موجود در غذای مصرفی به جریان خون، انسولین ترشح شده و گلوکز به سلول های بدن انتقال داده می شود. سلول ها این قند را می سوزانند و انرژی تولید می کنند. سه نوع دیابت وجود دارد: دیابت نوع 1، دیابت نوع 2 و دیابت حاملگی.

علائم قند خون بالا عبارتند از تشنگی زیاد و تکرر ادرار، کاهش وزن ناگهانی و احساس گرسنگی مداوم، سوزن سوزن شدن دست و پا، تاری دید، کند شدن روند بهبود زخم ها، اختلال در تمرکز، عفونت، بیماری های لثه، خستگی شدید، تحریک پذیری، ضعف، سردرد.

افزایش سن، چاقی و اضافه وزن، عدم تحرک، ژنتیک، رزیم غذایی نامناسب، فشار خون و کلسترول بالا، از جمله عوامل خطر برای ابتلا به دیابت می باشد.

عوارض دیابت شامل بیماری قلبی، فشار خون بالا، مشکلات چشم، بیماری کلیوی، بیماری های سیستم عصبی، بیماری های پریودنتیت، قطع عضو، خستگی، و افسردگی است.

از دیدگاه طب چینی، دیابت ناشی از عدم تعادل جریان چی در کانال های انرژی و سیستم های بدن است. لیزر آکوپانکچر با تابش لیزر کم توان به نقاط طب سوزنی مربوطه، به تنظیم عملکرد پانکراس و میزان ترشح هورمون انسولین کمک می کند. در صورتی که بیمار برای درمان انسولین مصرف می کند، با لیزرآکوپانکچر می توان میزان انسولین مصرفی را کاهش داد. همچنین، طب سوزنی با کاهش وزن و تسکین اضطراب و استرس می تواند علائم کلی بیماری را بهبود بخشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*