درمان تنفر از برخی مواد غذایی با لیزرآکوپانکچر


Dr. Ansari 4 بهمن 1396 دقیقه مطالعه
درمان تنفر از برخی مواد غذایی با لیزرآکوپانکچر

آیا نسبت به مصرف برخی مواد  غذایی خاص احساس بیزاری دارید؟

برخی افراد نسبت به غذا، مزه و یا بوی خاصی احساس تنفر داشته و مصرف آن ماده غذایی ممکن است منجر به بروز حالت تهوع و یا استفراغ گردد. علت این بیزاری ممکن است ذاتی بوده و یا کاملاً ناخودآگاه باشد و از یک تجربه بد در اثر مسمومیت غذایی در گذشته نشأت گرفته باشد، در این صورت مغز برای حفاظت از فرد و خودداری از مسمومیت و بیمار شدن واکنش نشان می دهد.

گاهی این مشکل به طور موقت بوده، اما در صورتی که به مدت طولانی پابرجا باشد ممکن است بر سلامت فرد تاثیر گذاشته و او را از داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب محروم سازد. از جمله شایع ترین این غذاها می توان به موارد زیر اشاره کرد: گوشت (مرغ، ماهی و گوشت قرمز)، تخم مرغ ، غذاهای دریایی، شیر، غذاهای پرچرب و سرخ شده، پیاز، سیر، غذاهای حاوی نشاسته، برخی از سبزیجات.

رژیم غذایی نامناسب می تواند باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن شود، و فرد را در برابر بیماری ها آسیب پذیرتر کند.

بر روی گوش انسان 292  نقطه وجود دارد که هر یک با عضو داخلی متناظر خود در ارتباط است و میتوان از آن برای درمان بیماری های استفاده کرد. لیزرآکوپانکچر و اوریکولوتراپی، با تحریک نقاط مشخصی از بدن و گوش می تواند بر وضعیت ذهنی-هیجانی فرد تاثیر گذاشته و با ترشح هورمون های دوپامین، اندورفین و سروتونین به برطرف شدن این مشکل کمک کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*